V Call of Duty 2 leze využít mnoha příkazů sctiptů a podobných nastavení z configu, ale také přímo ze hry. Tyto příkazy vám mohou zvelebit váš nick name barvami, spustit nahrávání záznamu ze zápasu, nastavení předkonfigurovaného bindu a mnoho dalšího. Právě na tyto příkazy a další drobné nastavení se podíváme v tomto článku.
Konzole
Konzole se zapíná pomocí klávesy ~
která se nachází pod klávesou Escape. Do této konzole se vypisuje veškeré dění ve hře a také se do ní vkládají příkazy. Pro úplný výpis konzole slouží zkratka shift + ~
.
Bindy
Bind je způsob mapování libovolného příkazu k libovolné klávese. Tedy například:
1
| /bind p name say Hello world!
|
Vypíše vždy po stisknutí klávesy p
do chatu: Hallo world!
Takto se dá mapovat jakýkoliv příkaz, na jakoukoliv klávesu. Syntaxe je vždy /bind "klávesa" "příkaz" "parametr"
Barevný nickname
Hra disponuje možností obarvit si jméno (nickname), které bude mít barvy jaké deklarujeme v tabulce výpisu score (scoreboard) či v chatu. Barvy mají v nicku určitou syntaxi a tou je, že před číslo, které určuje barvu vložíte znak ^
stříšky - jednoduše např. pomocí klávesové zkratky alt + 94
v případě, že máte klávesnici přepnutou na českou znakovou sadu. Příklad:
1
| f^1$^7.max^9X^7x ^9RattenZone
|
Takže pokud si potřebujete tento postup zrychleně vyzkoušet přímo ze hry zapněte konzoli a napište příkaz:
Ve scoreboardu by se měl objevit nápis “Jméno” a být celý červeně.
Seznam barev:
kód | barva | poznámka |
---|
^^0 | černá | u černé barvy musíte použít 2x stříšku ^ |
^1 | červená | |
^2 | zelená | |
^3 | žlutá | |
^4 | modrá | |
^5 | světle modrá | |
^6 | fialová | |
^7 | bílá | |
^8 | matně zelená | když hrajete za Američany (i Němce) |
| růžová | když hrajete za Rusy (i Němce) |
| modrofialová | když hrajete za Brity (i Němce) |
^9 | šedá | |
Dvojité použití
Duplicitním použitím docílíte toho, že váš nick bude barevný i ve výpisu chatu a tabulce kde se zobrazuje kdo koho zabil. Problémem je, že v některých částech hry bude syntaxe celého příkazu viditelná, tedy bude vidět i stříška s jedničkou.
Voice messages
Dalšími bezesporu rychlými příkazy, kterými lze vyjádřit velmi rychle a efektivně většinu příkazů vašim spoluhráčům jsou hlasové příkazy. Řadí se do několika kategorií a lze ve vyvolat defaultně klávesou v
a vybírat čísly. nebudete se tedy muset zdržovat zdlouhavým vypisováním do chatu. Po zadání příkazu se ozve ve hře to co jste chtěli říci, souběžně se to vypíše do chatu a vaše ikona začne blikat na minimapě. Příkladem může být voice “Enemy spotted!, kdy spoluhráč nejenom ví, že jste zahlédl nepřítele, ale ví i přibližně kde.
Význam jednotlivých klávesových kombinací:
Pohyb (Move)
Klávesy | Hláška | Význam |
---|
v+1+1 | Follow me! | Za mnou! |
v+1+2 | Move in! | Pohyb! |
v+1+3 | Fall back! | Zpátky! |
v+1+4 | Suppressing fire! | Krycí palba! |
v+1+5 | Squad, attack left flank! | Útok na levé křídlo! |
v+1+6 | Squad, attack right flank! | Útok na pravé křídlo! |
v+1+7 | Squad, hold this position! | Držte pozice! |
v+1+8 | Squad, regroup! | Přeskupit se! |
Hlášky (Statements)
Klávesy | Hláška | Význam |
---|
v+2+1 | Enemy spotted! | Vidím nepřítele! |
v+2+2 | Enemy down! | Nepřítel mrtev! |
v+2+3 | I’m in position. | Jsem na místě! |
v+2+4 | Area secure! | Prostor zabezpečen! |
v+2+5 | Grenade! | Granát! |
v+2+6 | Sniper! | Sniper! |
v+2+7 | Need reinforcements! | Potřebuji posily! |
v+2+8 | Hold your fire! | Nestřílet! |
Odpovědi (Responses)
Klávesy | Hláška | Význam |
---|
v+3+1 | Yes sir! | Ano! |
v+3+2 | No sir! | Ne! |
v+3+3 | On my way. | Za mnou. |
v+3+4 | Sorry! | Promiň! |
v+3+5 | Great shot! | Skvělý zásah! |
v+3+6 | Took long enough! | Trvá vám to moc dlouho! |
v+3+7 | Are you crazy? | Jsi normální? |
Příkazy
Když spustíte konzoli musíte vymazat znak středníku a vždy vložit lomítko před zadávaný příkaz, pak můžete vkládat mnoho příkazů neboli cvars
. U příkazu se vždy zobrazí nápověda pro jeho případné parametry.
Nejpoužívanější příkazy
cvar | funkce | poznámka |
---|
/kill | Zabít se | |
/screenshotJPEG | Vyfotí konzoli a obrázek uloží do složky s hrou | v případě použití bindu vyfotí danou scénu |
/connect 192.168.0.1 | připojení k dané IP drese | serveru |
/reconnect | znovupřipojení | na poslední připojený server |
/disconnect | odpojí se ze serveru | do menu hry |
/bind | mapování příkazu na klávesu | přímo z konzole |
/name jmeno | změni nickname | |
/record nazev | začne nahrávat demo ze zápasu | uloží jej do složky s hrou |
/stoprecord | zastaví nahrávání | |
/demo název | přehraje záznam | musí být ve složce “demos” |
/pb_plist | seznam hráčů podle PunkBusteru | |
/pb_kick 1 | vyhození hráče č. 1 dle seznamu “plist” | je nutné mít oprávnění |
Nastavení rozhraní
cvar | funkce | parametr |
---|
cg_blood | zapnutí/vypnutí krve | |
cg_brass | zapnutí/vypnutí munice | |
cg_centerPrintY | umístění zpráv v prostřed obazovky | osa Y |
cg_chatHeight | zobrazovaný počet řádků chatu | 0 = vypnuto |
cg_chatTime | doba zobrazení zpráv chatu | |
cg_connectionIconSize | velikost ikony připojení | |
cg_crosshairAlpha | průhlednost zaměřovače | 0,5 = 50% |
cg_crosshairAlphaMin | minimální průhlednost zaměřovače | |
cg_crosshairDynamic | nastavení pohyblivého zaměřovače | #zakázáno |
cg_crosshairEnemyColor | zčervenání zaměřovače na nepříteli | |
cg_cursorHints | zobrazení/skrytí ikony u interaktivních předmětů | |
cg_descriptiveText | zobrazení/skrytí počtu zabitých nepřátel | |
cg_drawBreathHint | zobrazení/skrytí nápovědy „Press shift to steady“ | |
cg_drawCrosshair | zobrazení/skrytí zaměřovače | |
cg_drawCrosshairNames | zobrazení/skrytí jména spoluhráče nad zaměřovačem | |
cg_drawFPS | zobrazení/skrytí počítadla FPS | |
cg_drawLagometer | zobrazení/skrytí diagnostiky sítě | |
cg_drawMantleHint | zobrazení/skrytí ikony „Press space to jump“ | |
cg_drawSnapshot | zobrazení/skrytí počítadla snapshotů | |
cg_drawTurretCrosshair | | ? |
cg_gameBoldMessageWidth | velikost zvýrazněného textu | |
cg_gameMessageWidth | | ? |
cg_headIconMinScreenRadius | velikost týmové ikony | 0 = vypnuto |
cg_hintFadeTime | | ? |
cg_hudChatPosition | umístění chatu na obrazovce | osa XY |
cg_hudCompassMaxRange | | ? |
cg_hudCompassMinRadius | | ? |
cg_hudCompassMinRange | | ? |
cg_hudCompassSize | | ? |
cg_hudCompassSoundPingFadeTime | | ? |
cg_hudCompassSpringyPointers | | ? |
cg_hudDamageIconHeight | | ? |
cg_hudDamageIconOffset | | ? |
cg_hudDamageIconTime | | ? |
cg_hudDamageIconWidth | | ? |
cg_hudGrenadeIconHeight | | ? |
cg_hudGrenadeIconOffset | | ? |
cg_hudGrenadeIconWidth | | ? |
cg_hudGrenadePointerHeight | | ? |
cg_hudGrenadePointerPivot | | ? |
cg_hudGrenadePointerWidth | | ? |
cg_hudObjectiveMaxRange | | ? |
cg_hudObjectiveMinAlpha | | ? |
cg_hudObjectiveMinHeight | | ? |
cg_hudProneY | | ? |
cg_hudSayPosition | | ? |
cg_hudStanceHintPrints | zobrazení/skrytí nápovědy pro skrčení a lehnutí | |
cg_marks | zapne/vypne některé detaily(poškození zdi, po výbuchu atd.) | |
cg_marksLimit | maximum zobrazených marks pokud cg_marks = 1 | |
cg_noTaunt | eliminace odezvy reproduktorů | asi |
cg_predictItems | určuje, zda hra považuje předmět za sebraný v daném čase | 1 klient, 0 server |
cg_scoreboardBannerHeight | | ? |
cg_scoreboardItemHeight | | ? |
cg_scoreboardScrollStep | | ? |
cg_scriptIconSize | velikost teamové ikony | |
cg_subtitleCharHeight | | ? |
cg_subtitleMinTime | | ? |
cg_subtitlePosX | pozice titulků | osa x |
cg_subtitlePosY | pozice titulků | osa y |
cg_subtitles | vypne/zapne titulky | |
cg_subtitleWidthStandard | | ? |
cg_subtitleWidthWidescreen | | ? |
cg_teamChatsOnly | vypnutí globálního chatu, pouze teamový | |
cg_viewsize | nastavení zobrazení / obrazu v % | >100 = blackbars |
cg_voiceIconSize | velikost voice ikony | |
cg_voiceSpriteTime | doba zobrazení ikonky voice chatu | |
cg_weaponCycleDelay | zpoždění ke kolečku myši | udává počet řádků |
cg_youInKillCamSize | | ? |
Grafické nastavení
cvar | funkce | parametr |
---|
r_aaAlpha | druh anti-aliasingu | |
r_aaSamples | úroveň anti-aliasingu | |
r_anisotropy | úroveň anizotropního filtrování | |
r_aspectRatio | poměr stran obrazu | |
r_autopriority | nízká priorita procesu na pozadí | |
r_depthPrepassModels | | ? |
r_displayRefresh | obnovovací frekvence monitoru | |
r_distortion | zpětná vazba po výbuchu | ? |
r_dlightLimit | maximální počet dynamických světel | |
r_drawSun | zobrazení slunce | |
r_fullscreen | režim celé obrazovky | |
r_gamma | nastavení jasu | |
r_glow | nastavení odlesků | jen Dx9 |
r_ignorehwgamma | ignorovat hardwarové nastavení gammy | |
r_inGameVideo | zobrazovat videa ve hře | |
r_lodScale | rychlost obnovování efektů | |
r_mode | rozlišení monitoru | |
r_monitor | identifikace monitoru v případě | více než 1 |
r_overbrightBits | světlost mapy | |
r_picmip | kvalita textur | hodnota > kvalita |
r_picmip_bump | kvalita bump textur | hodnota > kvalita! |
r_picmip_manual | manuální nastavení kvality textur | 0 = picmip se neprojeví |
r_picmip_spec | kvalita minimap textur | hodnota > kvalita |
r_polygonOffsetBias | množství textur | 16 = žádné |
r_polygonOffsetScale | množství textur | 4 = žádné |
r_portalBevels | helps cull geometry by portals that are acute when projected onto screen | ? |
r_railCoreWidth | | ? |
r_rendererPreference | verze DirectX | 7 / 9 |
r_swapInterval | synchronizace FSB s frekvencí monitoru | |
r_textureMode | druh filtru textur | |
r_zFeather | metoda generování realistického kouře a efektů počasí | |
sc_enable | dynamické stíny | jen Dx 9 |
Nastavení HUD
cvar | funkce | parametr |
---|
hud_deathQuoteFadeTime | čas {vlevo dole} | obdoba con_minicontime |
hud_enable | zobrazení HUD (dolní část) | |
hud_fade_ammodisplay | zobrazení nábojů | |
hud_fade_compass | zobrazení kompasu | |
hud_fade_healthbar | health bar | server-side |
hud_fade_offhand | počet granátů | |
hud_fade_stance | čas zobrazení postoje | |
hud_fadeout_speed | sprint bar | server-side |
hud_flash_period_offhand | | ? |
hud_flash_time_offhand | | ? |
hud_health_pulserate_critical | | ? |
hud_health_pulserate_injured | | ? |
hud_health_startpulse_critical | | ? |
hud_health_startpulse_injured | | ? |
Nastavení myši
cvar | funkce | parametr |
---|
input_viewSensitivity | | ? |
cl_mouseAccel | akcelerace | |
in_mouse | input mouse | |
m_filter | zvýšení přesnosti ukazatele | |
m_forward | ryhlost nahoru/dolu při invertovaném pohybu | |
m_pitch | rychlost nahoru/dolu při normalnim pohybu | |
m_side | rychlost do stran při invertovaném pohybu | |
m_yaw | rychlost do stran při normalním pohybu | |
sensitivity | citlivost | {hodnota} |
Nastavení zvuku
cvar | funkce | parametr |
---|
mss_3d_provider | codec 3D zvuku | např. EAX |
mss_khz | nastavení frekvence | |
snd_bits | datový tok | ? |
snd_errorOnMissing | | ? |
snd_khz | | ? |
snd_slaveFadeTime | | ? |
snd_stereo | | ? |
snd_touchStreamFilesOnLoad | | ? |
snd_volume | hlasitost | ? |
Síťové nastavení
cvar | funkce | parametr |
---|
cl_allowDownload | automatické stahování map | |
cl_anonymous | | ? |
cl_freelook | zapne freelook | |
cl_maxpackets | maximální počet packetů client / server | |
cl_maxPing | maximální akceptovatelný ping | ? |
cl_packetdup | duplikování packetů | |
cl_punkbuster | povolení/zakázání anti-cheatu | PunkBuster |
cl_voice | povolení/zakázání voice chatu | |
cl_wwwDownload | povoleni stahování z FTP | |
snaps | frekvence „gameworld updates“ od serveru | hodnota sv_fps (server) |
rate | frekvence přenesených dat client / server | |
Pokročilé síťové nastavení
cvar | funkce | parametr |
---|
net_noipx | zapnuti/vypnuti protokolu IPX | |
net_noudp | zapnuti/vypnuti protokolu UDP | |
net_socksEnabled | zapnutí/vypnutí požití socks | |
net_socksPassword | nastavení hesla pro socks | |
net_socksPort | port pro socks | |
net_socksServer | socks server | |
net_socksUsername | přihlašovací jméno pro socks | |
Nastavení lokalizace
cvar | funkce | parametr |
---|
loc_forceEnglish | vynucení ENG (pokud je nativní verze jiná) | |
loc_language | výběr jazyka | 0 ENG/nativní 1 FR 2 DE 3 IT 4 SP |
Pro Steam verzi je nadřazené nastavení lokalizace ve Steam klientu!
Nastavení konzole
cvar | funkce | parametr |
---|
con_inputBoxColor | barva konzole | |
con_inputHintBoxColor | barva nápovědy | |
con_minicon | zobrazení informací {vlevo dole} | |
con_miniconlines | počet řádků infa {vlevo dole} | |
con_minicontime | čas zobrazení infa {vlevo dole} | |
con_outputBarColor | barva posuvníku v rozšířeném zobrazení | |
con_outputSliderColor | barva písma v rozšířeném zobrazení | |
con_outputWindowColor | barva pozadí rozšířeného zobrazení | |
con_restricted | aktivace všech příkazů | 0 |
Ostatní nastavení
cvar | funkce | parametr |
---|
name | jméno hráče (nick) | |
cl_yawspeed | rychlost pohybu při zaměřování na klávesnici | horizontálně |
cl_pitchspeed | rychlost pohybu při zaměřování na klávesnici | vertikálně |
g_allowvote | povolení hlasování | |
g_useGear | | ? |
com_hunkMegs | rezervace paměti RAM | v MB |
com_introPlayed | povoleni přehrávaní intra | |
com_maxfps | uzamkne počet snímků za sekundu (FPS) | |
com_recommendedSet | doporučené nastavení | |
Rezervovatelná paměť pro ukládání informací, udávaná v MB pomocí příkazu com_hunkMegs
se doporučuje nastavit na 1/3 až 1/2 celkové paměti RAM, což by mělo výrazně zvýšit rychlost načítání map.
Singleplayer
cvar | funkce | parametr |
---|
ai_corpseCount | počet mrtvol (počítačem řízených nepřátel) | |
fx_sort | vypnutí určitých efektů hry | 1 |
V multiplayeru musí být fx_sort
nastaveno na hodnotu 1
, jinak je to bráno jako cheat.
Nastavení na straně serveru
cvar | funkce | parametr |
---|
sv_framerate_smoothing | vynucení plynulého framerate | 1 |
sv_allowDownload | povolit stahování | |
sv_floodProtect | | ? |
sv_hostname | nastavení jména serveru | |
sv_maxclients | maximální počet klientů | |
sv_maxPing | maximální akceptovatelná odezva | |
sv_maxRate | maximální přenosová rychlost | |
sv_minPing | minimální akceptovatelná odezva | |
sv_punkbuster | zapnutí/vypnutí anti-cheat ochrany | |
sv_reconnectlimit | | ? |
sv_voice | povolení voice chatu | |
sv_wwwBaseURL | URL adresa serveru | |
sv_wwwDlDisconnected | | ? |
sv_wwwDownload | adresa FTP serveru | |
cvar | funkce | parametr |
---|
sys_configSum | | ? |
sys_cpuGHz | frekvence procesoru | v GHz |
sys_gpu | typ grafické karty | “název” |
sys_sysMB | množství operační paměti | v MB |
Nastavení UI
cvar | funkce | parametr |
---|
ui_bigFont | | |
ui_browserFriendlyfire | | |
ui_browserKillcam | | |
ui_browserMod | | |
ui_browserShowDedicated | | |
ui_browserShowEmpty | | |
ui_browserShowFull | | |
ui_browserShowNoPassword | | |
ui_browserShowPassword | | |
ui_browserShowPunkBuster | | |
ui_browserShowPure | | |
ui_currentMap | | |
ui_currentNetMap | | |
ui_dedicated | | |
ui_extraBigFont | | |
ui_gametype | | |
ui_joinGametype | | |
ui_netGametype | | |
ui_netGametypeName | | |
ui_netSource | | |
ui_serverStatusTimeOut | | |
ui_smallFont | | |
Nastavení videa
cvar | funkce | parametr |
---|
vid_xpos | | |
vid_ypos | | |
Nastavení mikrofonu
cvar | funkce | parametr |
---|
winvoice_mic_mute | | |
winvoice_mic_reclevel | | |
winvoice_mic_scaler | | |
winvoice_save_voice | | |
Scripty
Scriptování je zjednodušeně spouštění různých sekvencí příkazů pomocí buďto klávesou (bindem) nebo načtením konfiguračního souboru.